At opleve historiske erindringssteder som statuer og mindesten

Forfattere

  • Thomas Thomsen

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v7i1.138216

Resumé

Artiklen er skrevet på baggrund af erfaringer som historieunderviser på læreruddannelsen samt i forbindelse med observationer af undervisningen i grundskolen, som led i deltagelsen i HistorieLabs forsknings- og udviklingsprojekt "Historiske steder, artefakter, mindesmærker, erindrings- og historiekultur". Artiklen er rettet mod undervisere og studerende på læreruddannelsen samt lærere i grundskolen, der vil kunne anvende de tilhørende materialer, når erindringssteder inddrages i historieundervisningen.

Downloads

Publiceret

2023-06-26

Citation/Eksport

Thomsen, T. (2023). At opleve historiske erindringssteder som statuer og mindesten. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 7(1), 1–16. https://doi.org/10.7146/rhdt.v7i1.138216