Fra faglige mål til elevers læreprocesser – hvad lærer elever i historie?

Forfattere

  • Heidi Eskelund Knudsen

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v7i1.138215

Resumé

Historieundervisningens mål og indhold defineres på forskellige måder i Fælles Mål såvel som Faghæftets læseplan og vejledning. Vi ved så at sige, hvad undervisningen forventes at sætte i gang vedrørende elevernes læreprocesser og med hvilke mål for øje, men spørgsmålet er, hvad vi egentlig ved om elevers meningsskabelser i faget, herunder læreres og elevers samspil om dette? Artiklen handler om dette - tegn på elevers meningsskabende læreprocesser i historie set ud fra et konkret eksempel.

Downloads

Publiceret

2023-06-26

Citation/Eksport

Knudsen, H. E. (2023). Fra faglige mål til elevers læreprocesser – hvad lærer elever i historie?. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 7(1), 1–17. https://doi.org/10.7146/rhdt.v7i1.138215