Peer feedback i historieundervisningen
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v5i2.111341Nøgleord:
DidaktikResumé
Kan feedback i undervisningen på en meningsfuld måde varetages af eleverne selv? I denne artikel præsenteres en model for peer feedback, som kan anvendes både på mellemtrinnet og i udskolingen. Peer feedback er et særdeles velegnet procesredskab i den projekt- og problembaserede undervisning, hvor den fungerer som et væsentligt supplement til lærerens vurdering af elevernes arbejde.
Referencer
Bager, L., Cafemodellen. Anerkendende feedback i projektgrupper, Dansk Universitetspædagogisk tidsskrift, nr. 6, 2008: http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/dut/article/viewFile/5603/4902
Beck, S., Veje til viden – Piagets og Vygotskys læringsteorier i historisk og teoretisk belysning, Frydenlund 2015.
Bjerresgaard, H., Feedback og motivation, Kvan – Tidsskrift for læreruddannelse og skole, nr. 105: Feedback, 36. årgang, 2016, side 7-21.
Bærenholdt, J. & Christensen V., Det ved vi om feedback, Dafolo 2017.
Clement, K., Tip nr. 4: De tre K’er, 21. marts 2011: https://katrinedahlclement.wordpress.com/2011/03/21/tip-nr-4-de-tre-ker/
Larsen, D.G et al., Kan elever arbejde problemorienteret med kilder i historie?, HistorieLab, 2018: https://historielab.dk/til-undervisningen/udgivelser/kan-elever-arbejde-problemorienteret-kilder-historie/
Rienecker, L. og Jørgensen, P. (med bidrag af Lis Hedelund, Signe Hegelund og Christian Kock), Den gode opgave – opgaveskrivning på videregående uddannelser, Frederiksberg, Samfundslitteratur, 2005.
Wedel. N., Peer learning, Kbh.: Hans Reitzels Forlag, 2017.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.