Trig eleverne til øget forståelse af egen læring og motivation

Authors

  • Sabrina Ahlgren Lærerstuderende
  • Mathias Andersen Lærerstuderende

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107561

Keywords:

historie, didaktik, historiedidaktik, FFM, Forenklede Fælles Mål, historieundervisning, læringsudbytte, problemorienteret undervisning, trigger, triggere, undervisning

Abstract

De første 5-10 minutter af undervisningen kan have stor betydning for elevernes opfattelse af egen læring og motivation. Men det er ikke ligegyldigt, hvordan anslaget struktureres. Det viser en ny undersøgelse, der er foretaget i forbindelse med et afsluttende bachelorprojekt på læreruddannelsen.

References

Brodersen et al. (2013), Effektiv undervisning: Didaktiske nærbilleder fra klasserummet. Gyldendal.

Cooperativ Learning (u.å.), Om Cooperative Learning. Lokaliseret fra: http://cooperativelearning.dk/about-cooperative-learning (1. oktober 2017).

HistorieLab (2016, 22. juni), Selvvalgte problemstillinger og kildebank. Lokaliseret fra: http://historielab.dk/5002-2/ (1. oktober 2017).

HistorieLab (2017, 3. august), Aktionsforsknings- og udviklingsprojekt. Lokaliseret fra: http://historielab.dk/om-centret/projekter/aktionsforsknings-og-udviklingsprojekt/ (1. oktober 2017).

Lund, E. (2016), Historiedidaktik. Universitetsforlaget.

Downloads

Published

2017-12-31

How to Cite

Ahlgren, S., & Andersen, M. (2017). Trig eleverne til øget forståelse af egen læring og motivation. Radar, 4(1), 84–88. https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107561