Trig eleverne til øget forståelse af egen læring og motivation

Forfattere

  • Sabrina Ahlgren Lærerstuderende
  • Mathias Andersen Lærerstuderende

DOI:

https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107561

Nøgleord:

historie, didaktik, historiedidaktik, FFM, Forenklede Fælles Mål, historieundervisning, læringsudbytte, problemorienteret undervisning, trigger, triggere, undervisning

Resumé

De første 5-10 minutter af undervisningen kan have stor betydning for elevernes opfattelse af egen læring og motivation. Men det er ikke ligegyldigt, hvordan anslaget struktureres. Det viser en ny undersøgelse, der er foretaget i forbindelse med et afsluttende bachelorprojekt på læreruddannelsen.

Referencer

Brodersen et al. (2013), Effektiv undervisning: Didaktiske nærbilleder fra klasserummet. Gyldendal.

Cooperativ Learning (u.å.), Om Cooperative Learning. Lokaliseret fra: http://cooperativelearning.dk/about-cooperative-learning (1. oktober 2017).

HistorieLab (2016, 22. juni), Selvvalgte problemstillinger og kildebank. Lokaliseret fra: http://historielab.dk/5002-2/ (1. oktober 2017).

HistorieLab (2017, 3. august), Aktionsforsknings- og udviklingsprojekt. Lokaliseret fra: http://historielab.dk/om-centret/projekter/aktionsforsknings-og-udviklingsprojekt/ (1. oktober 2017).

Lund, E. (2016), Historiedidaktik. Universitetsforlaget.

Downloads

Publiceret

2017-12-31

Citation/Eksport

Ahlgren, S., & Andersen, M. (2017). Trig eleverne til øget forståelse af egen læring og motivation. RADAR - Historiedidaktisk Tidsskrift, 4(1), 84–88. https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107561