Trig eleverne til øget forståelse af egen læring og motivation
DOI:
https://doi.org/10.7146/rhdt.v4i1.107561Nøgleord:
historie, didaktik, historiedidaktik, FFM, Forenklede Fælles Mål, historieundervisning, læringsudbytte, problemorienteret undervisning, trigger, triggere, undervisningResumé
De første 5-10 minutter af undervisningen kan have stor betydning for elevernes opfattelse af egen læring og motivation. Men det er ikke ligegyldigt, hvordan anslaget struktureres. Det viser en ny undersøgelse, der er foretaget i forbindelse med et afsluttende bachelorprojekt på læreruddannelsen.
Referencer
Brodersen et al. (2013), Effektiv undervisning: Didaktiske nærbilleder fra klasserummet. Gyldendal.
Cooperativ Learning (u.å.), Om Cooperative Learning. Lokaliseret fra: http://cooperativelearning.dk/about-cooperative-learning (1. oktober 2017).
HistorieLab (2016, 22. juni), Selvvalgte problemstillinger og kildebank. Lokaliseret fra: http://historielab.dk/5002-2/ (1. oktober 2017).
HistorieLab (2017, 3. august), Aktionsforsknings- og udviklingsprojekt. Lokaliseret fra: http://historielab.dk/om-centret/projekter/aktionsforsknings-og-udviklingsprojekt/ (1. oktober 2017).
Lund, E. (2016), Historiedidaktik. Universitetsforlaget.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Ophavsretten til artiklerne i RADAR deles mellem forfatter og tidsskrift.
Artikler publiceret i RADAR må citeres, downloades og videresendes for ikke-kommerciel brug, under forudsætning af normal akademisk reference til forfatter(e) samt tidsskrift, årgang, nummer og sider. Artiklerne må kun genudgives med eksplicit tilladelse fra forfatter(e) og tidsskriftet.