Fritz-kola som identitetsmarkør
Resumé
Menneskets konstante søgen efter en identitet skaber et kommercialiseret marked, hvor virksomheder repræsenterer og reproducerer sociokulturelle kategorier gennem materielle symboler. Objekter får en afgørende rolle i etableringen og opretholdelsen af en identitet, da mennesket spejler sig heri.
Opgaven her fokuserer på materielle objekters relation til identitet, hvor der specifikt tages udgangspunkt i fritz-kola. Med dette udgangspunkt undersøger opgaven, hvordan fritz-kola skaber symbolske systemer for at positionere sig mod en identitet.Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Når du publicerer din opgave på Prototyper, accepterer du følgende vilkår:
Forfattere bevarer deres ophavsret og giver Prototyper ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering her.
Du kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af Prototypers publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
Du har ret til og opfordres naturligvis fortsat til at publicere din opgave online andre steder (f.eks. i opgaveplatforme på universitetet eller dit eget websted eller blog).