Postmoderne branding - Nespresso
Resumé
I takt med globaliseringen er verden blevet mindre og mulighederne større. Det har skabt et marked med masser af tilbud og konkurrence og dermed forbrugere, der konstant står over for fristelser, der styrer forbruget. Det har gjort den postmoderne forbruger mere illoyal og individualistisk. Samtidig lever postmoderne forbrugere en fragmenteret livsstil, hvor forbruget bliver en måde at positionere sig på. Som følge er forbruget blevet langt mere komplekst, da produkter ikke længere købes efter rationelle valg og praktiske formål. I stedet købes der brands, værdier, livsstile og drømme i forsøg på at skabe en individuel identitet.
Nespresso er et af de brands, der har formået at stimulere de illoyale forbrugerne og positionere sig som en succes i det postmoderne paradigme.
I opgaven her undersøges, med udgangspunkt i Nespresso, hvordan postmoderne branding kan tage form. Dette gøres ved at se på interaktionen mellem brands og kultur, herunder hvordan brands tilføres kulturel værdi og appellerer til den postmoderne forbrugskultur.Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Når du publicerer din opgave på Prototyper, accepterer du følgende vilkår:
Forfattere bevarer deres ophavsret og giver Prototyper ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering her.
Du kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af Prototypers publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
Du har ret til og opfordres naturligvis fortsat til at publicere din opgave online andre steder (f.eks. i opgaveplatforme på universitetet eller dit eget websted eller blog).