Postmoderne branding - Nespresso

Forfattere

  • Sophia Malene Eberhard

Resumé

I takt med globaliseringen er verden blevet mindre og mulighederne større. Det har skabt et marked med masser af tilbud og konkurrence og dermed forbrugere, der konstant står over for fristelser, der styrer forbruget. Det har gjort den postmoderne forbruger mere illoyal og individualistisk. Samtidig lever postmoderne forbrugere en fragmenteret livsstil, hvor forbruget bliver en måde at positionere sig på. Som følge er forbruget blevet langt mere komplekst, da produkter ikke længere købes efter rationelle valg og praktiske formål. I stedet købes der brands, værdier, livsstile og drømme i forsøg på at skabe en individuel identitet.

Nespresso er et af de brands, der har formået at stimulere de illoyale forbrugerne og positionere sig som en succes i det postmoderne paradigme.

I opgaven her undersøges, med udgangspunkt i Nespresso, hvordan postmoderne branding kan tage form. Dette gøres ved at se på interaktionen mellem brands og kultur, herunder hvordan brands tilføres kulturel værdi og appellerer til den postmoderne forbrugskultur.

Downloads

Publiceret

2017-11-28

Citation/Eksport

Eberhard, S. M. (2017). Postmoderne branding - Nespresso. Prototyper – Studier I Design, (2). Hentet fra https://tidsskrift.dk/prototyper/article/view/100729

Nummer

Sektion

Designbrands