Temaintroduktion: Kunsthistoriefaget i dag. Samtidskunst, selvransagelse og åbne faggrænser

Temaintroduktion: Kunsthistoriefaget i dag. Samtidskunst, selvransagelse og åbne faggrænser

Authors

  • Karen Benedikte Busk-Jepsen
  • Kristian Handberg
  • Michael Kjær

DOI:

https://doi.org/10.7146/periskop.v2022i27.133726

Abstract

Dette temanummer af Periskop drejer sig om, hvordan kunsthistoriefaget praktiseres anno 2022 – især med hensyn til den akademiske disciplin i dansk sammenhæng, som den udfoldes på universiteterne og i museumsregi. Vi har valgt at spørge bredt ud til, hvilke erfaringer der gøres med at skrive kunsthistorie pro tempera, hvilke forhold der former og udfordrer disciplinen – og hvilke nye stier der trædes i det faglige landskab. Det er der indkommet nogle tankevækkende bud på, som hver især åbner en dør til et arbejdende fagligt værksted, hvor der tænkes over, hvor faget står, og hvor det skal hen. Hensigten med temanummeret er at lægge op til fortsat samtale og diskussion.

Downloads

Published

2022-08-08

How to Cite

Busk-Jepsen, K. B., Handberg, K., & Kjær, M. (2022). Temaintroduktion: Kunsthistoriefaget i dag. Samtidskunst, selvransagelse og åbne faggrænser: Temaintroduktion: Kunsthistoriefaget i dag. Samtidskunst, selvransagelse og åbne faggrænser. Periskop, 2022(27), 6–13. https://doi.org/10.7146/periskop.v2022i27.133726

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>