Det audiovisuelle scope. Et alternativ i museumsundervisningen

Det audiovisuelle scope. Et alternativ i museumsundervisningen

Forfattere

  • Elisabeth Colding

DOI:

https://doi.org/10.7146/periskop.v2020i23.122566

Resumé

Jeg har som filmdokumentarist fulgt forskningsprojektet CULINN (Culturel Citizenship and Innovation) gennem et treårigt forløb på Nationalmuseet, Arbejdermuseet og i partnerskab med Center for Kunst & Interkultur samt Det Syriske Kulturinstitut. Projektet har i perioden 2017- 2020 undersøgt offentlige museers forpligtigelser og potentiale til at formidle dansk kulturhistorie, demokrati-forståelse og kulturelt medborgerskab til nyankomne mennesker i Danmark. Hovedmålsætningen har været kulturel og demokratisk inklusion af helt nye borgere i museumsregi. Sammen med de ovenfor nævnte institutioner deltog i alt syv museer: Vardemuseerne, Museum Vestsjælland, Bornholms Museum, Immigrantmuseet og Museum Lolland-Falster.

Downloads

Publiceret

2020-10-20

Citation/Eksport

Colding, E. (2020). Det audiovisuelle scope. Et alternativ i museumsundervisningen: Det audiovisuelle scope. Et alternativ i museumsundervisningen. Periskop – Forum for Kunsthistorisk Debat, 2020(23), 150–155. https://doi.org/10.7146/periskop.v2020i23.122566