Spring til hovedindhold
Spring til hovednavigations-menu
Spring til bundtekst
Open Menu
Nyeste
Arkiver
Anmeldelser
Om
Om tidsskriftet
Indsendelser
Redaktionsgruppe
Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger
Kontaktperson
Søg
Registrér
Log på
Startside
/
Arkiver
/
Nr. 23 (2020): Museet som akademisk læringsrum
Nr. 23 (2020): Museet som akademisk læringsrum
Publiceret:
2020-10-20
Artikler (fagfællebedømt)
Temaintroduktion: Højt til loftet. Fortolkninger af museet som akademisk læringsrum
Temaintroduktion: Højt til loftet. Fortolkninger af museet som akademisk læringsrum
Line Hjorth Christensen
4-11
PDF
Bidragydere
Bidragydere
Periskop Redaktionen
158-159
PDF
Det forstyrrende og det nærværende. Didaktiske relationer mellem universitet og museum
Amalie Skovmøller
14-26
PDF
Dramapædagogik i museet. Et værktøj til æstetisk praksislæring
Mia Laura Andersen Funder, Lærke Maria Andersen Funder, Kristine Bülow Clausen
28-43
PDF
Fra materialelæring til læringsmateriale. Designskitsen som æstetisk erfaringsmetode
Line Hjorth Christensen, Niels Peter Skou
44-49
PDF
Casestudie 1. Fra arbejdstegning til undervisningsmateriale. Designformidling som læringsproces
Line Hjorth Christensen
50-65
PDF
Casestudie 2. Tegningen som refleksionsmedium
Niels Peter Skou
66-75
PDF
Make the invisible visible. Formidling af immateriel kulturarv i en museumskontekst
Camilla Moring, Henrik Jochumsen
82-97
PDF
Nationalmuseet som akademisk læringsrum. Et faghistorisk og museologisk perspektiv
Mette Boritz, Mille Gabriel
98-111
PDF
Museologi på AU. En evaluering af uddannelsen ud fra Knud Illeris’ kompetenceformel
Sally Thorhauge, Ane Hejlskov Larsen
112-126
PDF
Essays
Manifesto for Collections-Based Research and Teaching
Manifesto for Collections- Based Research and Teaching
Martha Fleming
130-140
PDF
Nysgerrig natur – på opdagelse med kunsten
Nysgerrig natur – på opdagelse med kunsten
Elisabeth Bodin
142-149
PDF
Det audiovisuelle scope. Et alternativ i museumsundervisningen
Det audiovisuelle scope. Et alternativ i museumsundervisningen
Elisabeth Colding
150-155
PDF
Information
Til læsere
Til forfattere
Til bibliotekarer