Nysgerrig natur – på opdagelse med kunsten

Nysgerrig natur – på opdagelse med kunsten

Forfattere

  • Elisabeth Bodin

DOI:

https://doi.org/10.7146/periskop.v2020i23.122561

Resumé

 

Al læring, hvad enten det gælder de tidlige skoleår eller på universitetsniveau, afhænger af en nysgerrig natur. I denne artikel skal det handle om at være nysgerrig Med kunsten i naturen og om museernes særlige mulighed for at opdyrke en åben, undersøgende tilgang til ny viden. På Louisiana er et nyt formidlingsprojekt i sin opstart, organiseret som et samarbejde mellem Louisianas Børnehus og undervisningsafdelingen Louisiana Learning. Ambitionen er hen over de næste to år at udvikle et nyt spor i museets formidling, hvor kunsten kan inspirere børn fra 4 til 11 år med deres familier til at komme ud under åben himmel og gå på opdagelse i naturen. Nedenfor introduceres til projektets idé og til den didaktiske relevans, det også ville kunne have i en akademisk læringskontekst. Spørgsmålet er, om der i projekter som dette gemmer sig didaktiske elementer, der potentielt kunne inspirere universitetsstuderende og deres undervisere til at tænke i andre læringsformer eller samarbejder.

Downloads

Publiceret

2020-10-20

Citation/Eksport

Bodin, E. (2020). Nysgerrig natur – på opdagelse med kunsten: Nysgerrig natur – på opdagelse med kunsten. Periskop – Forum for Kunsthistorisk Debat, 2020(23), 142–149. https://doi.org/10.7146/periskop.v2020i23.122561