Nysgerrig natur – på opdagelse med kunsten
Nysgerrig natur – på opdagelse med kunsten
DOI:
https://doi.org/10.7146/periskop.v2020i23.122561Resumé
Al læring, hvad enten det gælder de tidlige skoleår eller på universitetsniveau, afhænger af en nysgerrig natur. I denne artikel skal det handle om at være nysgerrig Med kunsten i naturen og om museernes særlige mulighed for at opdyrke en åben, undersøgende tilgang til ny viden. På Louisiana er et nyt formidlingsprojekt i sin opstart, organiseret som et samarbejde mellem Louisianas Børnehus og undervisningsafdelingen Louisiana Learning. Ambitionen er hen over de næste to år at udvikle et nyt spor i museets formidling, hvor kunsten kan inspirere børn fra 4 til 11 år med deres familier til at komme ud under åben himmel og gå på opdagelse i naturen. Nedenfor introduceres til projektets idé og til den didaktiske relevans, det også ville kunne have i en akademisk læringskontekst. Spørgsmålet er, om der i projekter som dette gemmer sig didaktiske elementer, der potentielt kunne inspirere universitetsstuderende og deres undervisere til at tænke i andre læringsformer eller samarbejder.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket 12 måneder efter publiceringen er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).