Nysgerrig natur – på opdagelse med kunsten

Nysgerrig natur – på opdagelse med kunsten

  • Elisabeth Bodin

Resumé

 

Al læring, hvad enten det gælder de tidlige skoleår eller på universitetsniveau, afhænger af en nysgerrig natur. I denne artikel skal det handle om at være nysgerrig Med kunsten i naturen og om museernes særlige mulighed for at opdyrke en åben, undersøgende tilgang til ny viden. På Louisiana er et nyt formidlingsprojekt i sin opstart, organiseret som et samarbejde mellem Louisianas Børnehus og undervisningsafdelingen Louisiana Learning. Ambitionen er hen over de næste to år at udvikle et nyt spor i museets formidling, hvor kunsten kan inspirere børn fra 4 til 11 år med deres familier til at komme ud under åben himmel og gå på opdagelse i naturen. Nedenfor introduceres til projektets idé og til den didaktiske relevans, det også ville kunne have i en akademisk læringskontekst. Spørgsmålet er, om der i projekter som dette gemmer sig didaktiske elementer, der potentielt kunne inspirere universitetsstuderende og deres undervisere til at tænke i andre læringsformer eller samarbejder.

Publiceret
2020-10-20
Citation/Eksport
Bodin, E. (2020). Nysgerrig natur – på opdagelse med kunsten. Periskop – Forum for Kunsthistorisk Debat, 2020(23), 142-149. Hentet fra https://tidsskrift.dk/periskop/article/view/122561