Kontaktperson for abonnementer E-mail: mona@ind.ku.dk For nærmere om abonnement på MONA gå til http://www.ind.ku.dk/mona/abonnement
Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Temabidrag

Nr. 4 (2022)

I-STEM – en didaktisk model for integreret STEM-undervisning

  • Emilie Bruhn
  • Simon Funch
  • Anne Jensen
Submitted
December 2, 2022
Published
2022-12-07

Abstract

I disse år oplever vi et særligt politisk fokus på at styrke naturfagsundervisningen hvilket bl.a. kommer til udtryk gennem Naturfagsstrategien, Naturvidenskabens ABC samt den nye kandidatuddannelse i STEM-undervisning. Initiativerne peger alle mod en mere tværfaglig undervisning, især mellem naturfagene, men med STEM også koblingen til matematik, teknologi og engineering. Begrundelserne for mere tværfaglig og projektbaseret undervisning kan findes i at denne undervisning kan bidrage til elevernes almene dannelse (Michelsen, 2021), men også i elevernes øgede motivation der især fremmes af at eleverne oplever den virkelighedsnære undervisning som relevant og meningsfuld (STUK, 2020; Bowen & Petersen, 2019).

Most read articles by the same author(s)