Bliver elever bedre til matematik ved at tilføje flere emner til læreplanen?

Forfattere

  • Niels Kristian Petersen
  • Klavs Kokseby Frisdahl
  • Julian Bybeck Tosev
  • Karen Mohr Pind

Resumé

Analysen rummer tanker fra fire gymnasielærere om matematik B på STX. Vi præsenterer vores frustrationer over at levere en undervisning som ikke lever op til vores ambitioner for eleverne og for faget. Vi oplever ikke det er muligt at aflevere en gymnasieårgang til såvel videre studier som til at blive dannede samfundsborgere med en relevant og stærk matematisk forståelse og baggrund – endsige lyst til at arbejde videre med faget. Læreplanen og vejledningen såvel som eksamen bør gentænkes.

Downloads

Publiceret

2019-12-05

Citation/Eksport

Petersen, N. K., Frisdahl, K. K., Tosev, J. B., & Pind, K. M. (2019). Bliver elever bedre til matematik ved at tilføje flere emner til læreplanen?. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, 2019(4), 14. Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/117302

Nummer

Sektion

Aktuel analyse