En lommeregnerstøttet tilgang til grænseværdier og uendelighed i gymnasiets matematikundervisning
PDF

Citation/Eksport

Sonnenborg, M. (2017). En lommeregnerstøttet tilgang til grænseværdier og uendelighed i gymnasiets matematikundervisning. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (4). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36566

Resumé

Anvendelsen af avancerede symbolske lommeregnere i gymnasiets matematikundervisning giver
elever såvel som lærere et værktøj som kan gøre undervisningen mere spændende og lærerig hvis det
anvendes korrekt. I artiklen præsenteres en række fordele ved at anvende lommeregneren i den daglige
undervisning ligesom to undervisningssituationer omkring grænseværdier og uendelighedsbegrebet
skitseres. Især den sidste af de to undervisningssituationer fremmer elevernes personliggørelse af den
tilsigtede viden, jf. Teorien om Didaktiske Situationer.

PDF