GIS i folkeskolen - fra idé til virkelighed
PDF

Citation/Eksport

Nielsen, K., & Horn, F. (2017). GIS i folkeskolen - fra idé til virkelighed. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (3). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36511

Resumé

Artiklen er en forskningsfortælling om et udviklingsprojekt “GIS i Folkeskolen”. Udgangspunktet er et
konkret dilemma, hvis konsekvens bliver et stort gab mellem projektansøgningens intentioner og de
opnåede mål med hensyn til elevernes læring, specielt udvikling af generelle naturfaglige kompetencer
og fag-faglig viden. Artiklen analyserer dilemmaet og kommer med bud på årsager dertil. En vigtig
faktor er den måde der ofte bevilges udviklingsmidler på. En anden er om projektet i virkeligheden er
for ambitiøst i forhold til folkeskolens formåen inden for de givne økonomiske og tidsmæssige rammer
specielt set i forhold til småfagsproblematikken.

PDF