Professionshøjskolernes nye rolle inden for forskning og udvikling
PDF

Citation/Eksport

Lindeberg, T. H., & Busch, H. (2016). Professionshøjskolernes nye rolle inden for forskning og udvikling. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (2). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/36391

Resumé

I løbet af 2013 blev rammerne for forskning og udvikling (FoU) på professionshøjskolerne ændret markant. Det har betydning for professionshøjskolernes rolle i det danske forsknings- og ud-viklingslandskab. Artiklen tager afsæt i en interessentbaseret forståelse af kvalitet i FoU og analyserer projektet “Tidlig Matematikindsats til Marginalgrupper” ud fra hhv. et aftager-, et studenter- og et forskningsperspektiv. Det konkluderes at centrale karakteristika for professionshøjskolernes FoU vil være orientering mod de samfundsudfordringer professionerne forventes at bidrage til at løse, konkrete bidrag til professionsuddannelserne og tæt samspil med praksis og de øvrige danske forsk-ningsinstitutioner.
PDF