Resumé
Regeringens lovforslag om en folkeskolereform indeholder bl.a. en større frihed til kommunerog skoler. Det kan fx betyde at børnene lokalt opdeles efter fagligt niveau. Spørgsmålet er om det eren god idé når faget er matematik.Referencer
Gellert, U. (2008). Validity and Relevance: Comparing and Combining Two Sociological Perspectives on Mathematics Classroom Practice. ZDM – The International Journal on Mathematics Education, 40(2), s. 215‑224.
Horst, S., Dolin, J., Laursen, K.B., Andersen, H.M., Goldbech, O. & Kjeldsen, T.H. (2012). Matematik og naturfagene i Ny Nordisk Skole. MONA, 2012(4) s. 68‑84.
Skovsmose, O. (1994). Philosophy of Critical Mathematics Education. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Wedege, Tine (2003). “Matematik – det er det jeg ikke kan”. I: M. Blomhøj & O. Skovsmose (red.), Kan det virkelig passe? Om matematiklæring (s. 185‑196). København: L&R Uddannelse.
Wedege, Tine (2006). Påskud – påstand – postulat? MONA, 2006(1), s. 91‑93.
Wedege, Tine (red.) (2008). Identitet og forskning: Ni essays om at blive matematikdidaktisk forsker. København: NAVIMAT, Nationalt Videncenter for Matematikdidaktik.
Zan, R., Brown, L., Evans, J. & Hannula, M.S. (2006). Affect in Mathematics Education: An Introduction. Educational Studies in Mathematics, 63(2), s. 113‑121.
Zevenbergen, R. (2005). The Construction of Mathematical Habitus: Implications of Ability Grouping in the Middle Years. Journal for Curriculum Studies, 37(5), s. 607‑619.

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Copyright (c) 2016 MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
