Resumé
Kommentar til Birgitte Henriksens “Undervisning i matematisk opmærksomhed – set fra børnehaveklasselederes perspektiv”, MONA, 2025(2).
Referencer
Ball, D.L., Thames, M.H. & Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education, 59(5), 389‑407. https://doi.org/10.1177/0022487108324554
Bekendtgørelse om formål, kompetencemål og færdigheds- og vidensmål i børnehaveklassen (Fælles Mål) [Bekendtgørelsen for børnehaveklassen]. (2014). BEK nr. 855 af 01/07/2014. Børne- og Undervisningsministeriet. https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2014/855
Bekendtgørelse om uddannelsen til professionsbachelor som pædagog. (2017). BEK nr. 354 af 07/04/2017. Uddannelses- og Forskningsministeriet. https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2017/354
Børne- og Undervisningsministeriet. (2025). Udviklingsprogram for afprøvning af folkeskolens fagplaner. https://www.uvm.dk/folkeskolen/folkeskolens-maal-love-og-regler/politiskeaftaler/folkeskolens-kvalitetsprogram/fagfornyelsen/udviklingsprogram-for-afproevningaf-folkeskolens-fagplaner
Henriksen, B. (2025). Undervisning i matematisk opmærksomhed – set fra børnehaveklasselederes perspektiv. MONA, 2025(2), 51‑71. https://doi.org/10.7146/mona.v25i2.157482
Shulman, L.S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57, 1‑22. https://doi.org/10.17763/haer.57.1.j463w79r56455411

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Copyright (c) 2025 Helle Hovgaard Jørgensen
