Resumé
-
Referencer
Ahrenkiel, L. & Petersen, M. R. (2016). Didaktisk rekonstruktion og samarbejde i naturfag. I T. R. S. Albrechtsen (red.), Professionelle læringsfællesskaber og fagdidaktisk viden (s. 151‑163). Dafolo.
Børne- og Undervisningsministeriet. (2022). Naturen set fra rummet. https://emu.dk/sites/default/files/2022‑01/gsk_naturvidenskabsstrategien_ny%20viden_temamagasin_tema%2010.pdf
Hansen, T. I. (2020). Teknologiforståelse som praktisk klogskab – om variation og virksomhedsformer i teknologiforståelse som fag. Unge Pædagoger, 1(1), 64‑73. https://u-p.dk/vare/2020-nr-1/
Nielsen, K. & Sillasen, M. K. (2020). Teknologisk dannelse – hvorfor og hvad? Oplæg til diskussion. MONA, 2020(4), 66‑82. https://tidsskrift.dk/mona/article/view/122881/169972
Simonsen, A. R. (u.å.). Ét spørgsmål til ChatGPT kan være op til 50 gange værre for miljøet end at google. DR. https://www.dr.dk/stories/1288510966/et-spoergsmaal-til-chatgpt-kan-vaereop-til-50-gange-vaerre-for-miljoeet-end-at-google
Undervisningsministeriet (2019) Fælles mål for forsøgsfaget teknologiforståelse som selvstændigt fag. https://www.emu.dk/sites/default/files/2019‑02/GSK.%20F%C3%A6lles%20 M%C3%A5l.%20Tilg%C3%A6ngelig.%20Teknologiforst%C3%A5else.pdf