Resumé
Kommentar til Mette Fredslund, Louise Laursen, Stine Thygesen, Hilde Ulvseth og Maria Christina Secher: “Systematiseret klassekammerathjælp i natur/teknologi – en materieldialogisk tilgang”, MONA, 2023(2).
Referencer
Bernstein, B. (2001). Pædagogik, diskurs og magt. København: Akademisk Forlag.
Jacobsen, G.K & Mulvad, R. (2022). Ind i naturfag – fra tekster til naturfaglig kompetence. København: Akademisk Forlag.
Kofoed, U., Mulvad, R. & Regnarsson, I. (2021). Fra baller til sædemuskler – sprogbaseret fagundervisning. I: S. K. Knudsen & L. Wulff (red.). Kom ind i sproget – flersprogede elever i fagundervisningen. København: Akademisk Forlag.
Polias, J. (2020). Fagsprog i naturfag – at læse, skrive og ‘gøre’ videnskab. København: Akademisk Forlag.
Sinclair, J.M. & Coulthard, R.M. (1975). Towards an Analysis of Discourse: The English Used by Teachers and Pupils. Oxford: Oxford University Press.