I-STEM – en didaktisk model for integreret STEM-undervisning
PDF

Citation/Eksport

Bruhn, E., Funch, S., & Jensen, A. (2022). I-STEM – en didaktisk model for integreret STEM-undervisning. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, 22(4). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/134925

Resumé

I disse år oplever vi et særligt politisk fokus på at styrke naturfagsundervisningen hvilket bl.a. kommer til udtryk gennem Naturfagsstrategien, Naturvidenskabens ABC samt den nye kandidatuddannelse i STEM-undervisning. Initiativerne peger alle mod en mere tværfaglig undervisning, især mellem naturfagene, men med STEM også koblingen til matematik, teknologi og engineering. Begrundelserne for mere tværfaglig og projektbaseret undervisning kan findes i at denne undervisning kan bidrage til elevernes almene dannelse (Michelsen, 2021), men også i elevernes øgede motivation der især fremmes af at eleverne oplever den virkelighedsnære undervisning som relevant og meningsfuld (STUK, 2020; Bowen & Petersen, 2019).

PDF