Matematik skal mere end at levere M'et i STEM

Forfattere

  • Kirsten Søs Spahn
  • Anette Vestergaard

Resumé

Vi giver i denne artikel et indblik i hvordan et kort forløb kan gennemføres så alle fire bogstaver i forkortelsen STEM bliver (lige)værdigt repræsenteret i undervisningen. Forløbet tager udgangspunkt i en problemstilling som omhandler transport af medicin i den sydamerikanske regnskov. Eleverne får kendskab til problematikken via en video og skal derefter undersøge forskellige former for materialer. Data bliver indsamlet, systematiseret og visualiseret så alle kan forklare hvad de har erfaret. Denne proces gør eleverne i stand til at foretage et kvalificeret valg og dermed gennemføre det arbejde der ligger i at færdiggøre produktet.

Downloads

Publiceret

2018-12-04

Citation/Eksport

Spahn, K. S., & Vestergaard, A. (2018). Matematik skal mere end at levere M’et i STEM. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, 2018(4), 136–143. Hentet fra https://tidsskrift.dk/mona/article/view/111347

Nummer

Sektion

Temabidrag