Brug af kreative medier i supervision af modoverførings- oplevelser i musikterapi i psykiatrien. Hvordan håndteres sådanne oplevelser så de bliver klinisk relevante?

Forfattere

  • Inge Nygaard Pedersen Aalborg Universitet

Resumé

Denne artikel handler grundlæggende om hvordan man kan håndtere mod-overføring i arbejde med musikterapi i psykiatrien. Først bringes en indføring i emnet, ud fra beskrivelser af håndteringsmåder i forhold til modoverføring i psykiatrien ud fra klinisk praksiserfaring. Derefter spores der ind på hvordan der kan arbejdes med modoverføring i supervisionsprocesser med musikterapeuter, der arbejder i psykiatrien. Brug af musik og andre kreative medier spiller en stor rolle i denne proces, hvilket illu-streres gennem to eksempler fra supervisionspraksis. Der tilbydes et teoretisk rationale for denne form for supervisionsarbejde.

Forfatterbiografi

Inge Nygaard Pedersen, Aalborg Universitet

Musikterapeut, PhD, Professor mso

Downloads

Publiceret

2012-08-13

Citation/Eksport

Pedersen, I. N. (2012). Brug af kreative medier i supervision af modoverførings- oplevelser i musikterapi i psykiatrien. Hvordan håndteres sådanne oplevelser så de bliver klinisk relevante?. Musikterapi I Psykiatrien, 6(1). Hentet fra https://tidsskrift.dk/mip/article/view/7150