Brugbar peer feedback: Instruktion og træning, før de studerende selv skal give og modtage

Forfattere

  • Helle Hvass Århus universitet
  • Stine Heger Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/dut.v13i25.97052

Resumé

Peer feedback er i dag en læringsaktivitet på de fleste danske universiteter og ikke uden grund. For både den, der giver, og den, der modtager, lærer noget af at arbejde med peer feedback. Men studerende skal undervises i at give og modtage brugbar peer feedback. Det viser forfatternes erfaring med at instruere og træne studerende i tekstfeedback. I denne artikel præsenteres tre indsatser til at få peer feedback til at fungere: 1) Skab faste og trygge rammer, 2) Undervis i principper for brugbar peer feedback, 3) Instruér forbilledligt i feedback ved hjælp af teksteksempel. Formålet er at give undervisere indsigt i, hvilken form for rammesætning og instruktion der er behov for, hvis peer feedback skal fungere som læringsaktivitet i forbindelse med akademisk skrivning.

 

 

Downloads

Publiceret

2018-09-27

Citation/Eksport

Hvass, H., & Heger, S. (2018). Brugbar peer feedback: Instruktion og træning, før de studerende selv skal give og modtage. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 13(25), 59–70. https://doi.org/10.7146/dut.v13i25.97052