Studerendes informationspraksis omkring den akademiske opgave

Authors

  • Maria Viftrup Schneider
  • Susanne Thrige

DOI:

https://doi.org/10.7146/danbibfor.v7i2/3.97379

Abstract

Med udgangspunkt i Annemaree Lloyds informationspraksis-begreb analyserer artiklen studerendes informationspraksis med fokus på brugen af tekstuelle, sociale og kropslige informationskilder. Analysen baserer sig på en interviewundersøgelse af 8 studerendes oplevelse af akademisk opgaveskrivning og informationssøgning på to bacheloruddannelser.Undersøgelsen belyser dels studerendes brug af de tre forskellige informationskilder, og dels hvordan denne brug synes at være påvirket af deres opfattelse af den uddannelsesmæssige kontekst (alignment), samt deres vurdering af den ́tilstrækkelige ́ indsats (satisficing).

Downloads

Published

2011-10-24

How to Cite

Schneider, M. V., & Thrige, S. (2011). Studerendes informationspraksis omkring den akademiske opgave. Dansk Biblioteksforskning, 7(2/3), 33–44. https://doi.org/10.7146/danbibfor.v7i2/3.97379

Issue

Section

Artikler