Studerendes informationspraksis omkring den akademiske opgave
DOI:
https://doi.org/10.7146/danbibfor.v7i2/3.97379Abstract
Med udgangspunkt i Annemaree Lloyds informationspraksis-begreb analyserer artiklen studerendes informationspraksis med fokus på brugen af tekstuelle, sociale og kropslige informationskilder. Analysen baserer sig på en interviewundersøgelse af 8 studerendes oplevelse af akademisk opgaveskrivning og informationssøgning på to bacheloruddannelser.Undersøgelsen belyser dels studerendes brug af de tre forskellige informationskilder, og dels hvordan denne brug synes at være påvirket af deres opfattelse af den uddannelsesmæssige kontekst (alignment), samt deres vurdering af den ́tilstrækkelige ́ indsats (satisficing).Downloads
Published
2011-10-24
How to Cite
Schneider, M. V., & Thrige, S. (2011). Studerendes informationspraksis omkring den akademiske opgave. Dansk Biblioteksforskning, 7(2/3), 33–44. https://doi.org/10.7146/danbibfor.v7i2/3.97379
Issue
Section
Artikler