Studerendes informationspraksis omkring den akademiske opgave
DOI:
https://doi.org/10.7146/danbibfor.v7i2/3.97379Resumé
Med udgangspunkt i Annemaree Lloyds informationspraksis-begreb analyserer artiklen studerendes informationspraksis med fokus på brugen af tekstuelle, sociale og kropslige informationskilder. Analysen baserer sig på en interviewundersøgelse af 8 studerendes oplevelse af akademisk opgaveskrivning og informationssøgning på to bacheloruddannelser.Undersøgelsen belyser dels studerendes brug af de tre forskellige informationskilder, og dels hvordan denne brug synes at være påvirket af deres opfattelse af den uddannelsesmæssige kontekst (alignment), samt deres vurdering af den ́tilstrækkelige ́ indsats (satisficing).Downloads
Publiceret
2011-10-24
Citation/Eksport
Schneider, M. V., & Thrige, S. (2011). Studerendes informationspraksis omkring den akademiske opgave. Dansk Biblioteksforskning, 7(2/3), 33–44. https://doi.org/10.7146/danbibfor.v7i2/3.97379
Nummer
Sektion
Artikler