Borgernes oplevelse af administrative byrder i kontakten med det offentlige: Resultater og anbefalinger fra et forskningsprojekt
Resumé
Administrative byrder handler om de ulemper og barrierer, som borgerne på forskellige måder kan opleve, når de er i kontakt med det offentlige. I denne artikel præsenterer jeg nogle af hovedresultaterne fra et EU-finansieret forskningsprojekt om administrative byrder. Artiklen har særligt fokus på, hvordan krav og regler kan have en ulighedsskabende effekt og på, hvordan kontakten mellem borgere og det offentlige kan gøres nemmere uden at ændre fundamentalt på eksisterende krav og regler.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2023 Martin Bækgaard
Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse – Ikke-kommerciel – Ingen Bearbejdede Værker (by-nc-nd).
Tidsskriftet Administrativ Debat er et open access tidsskrift, og alle artikler udgivet af Administrativ Debat er licenseret under en Creative Commons Navngivelse-IkkeKommerciel-IngenBearbejdelse 4.0 International Licens, CC BY-NC-ND gældende fra 2023. Forfatterne af artiklerne har ophavsretten til dem.
For artikler udgivet før 2023 har Administrativ Debat ophavsretten, og for artikler udgivet i 2023 og senere har forfatteren til artiklen ophavsretten, som er licenseret under ovenstående.