At gøre en ledelsesmæssig forskel handler også om organisationens omdømme
Resumé
En organisations omdømme lever og blive genskabt blandt eksterne aktører; et omdømme er nemlig deres opfattelse af organisationen. Men hvordan kan man som offentlig leder arbejde med sin organisations omdømme, og hvordan kan omdømmeledelse være en vej til bedre resultater? Det er nogle af de spørgsmål, der behandles i den nye bog Managing for public service performance: How HRM and leadership can make a difference fra Oxford University Press, og denne artikel præsenterer hovedpointerne.
Downloads
Publiceret
Versioner
- 2021-07-28 (2)
- 2023-07-27 (1)
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2021 Administrativ Debat
Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse – Ikke-kommerciel – Ingen Bearbejdede Værker (by-nc-nd).
Tidsskriftet Administrativ Debat er et open access tidsskrift, og alle artikler udgivet af Administrativ Debat er licenseret under en Creative Commons Navngivelse-IkkeKommerciel-IngenBearbejdelse 4.0 International Licens, CC BY-NC-ND gældende fra 2023. Forfatterne af artiklerne har ophavsretten til dem.
For artikler udgivet før 2023 har Administrativ Debat ophavsretten, og for artikler udgivet i 2023 og senere har forfatteren til artiklen ophavsretten, som er licenseret under ovenstående.