At gøre en ledelsesmæssig forskel handler også om organisationens omdømme

Forfattere

  • Anders Valentin Bager
  • Heidi Salomonsen
  • Lotte Bøgh Andersen
  • Christian Bøtcher Jacobsen
  • Ulrich Thy Jensen

Resumé

En organisations omdømme lever og blive genskabt blandt eksterne aktører; et omdømme er nemlig deres opfattelse af organisationen. Men hvordan kan man som offentlig leder arbejde med sin organisations omdømme, og hvordan kan omdømmeledelse være en vej til bedre resultater? Det er nogle af de spørgsmål, der behandles i den nye bog Managing for public service performance: How HRM and leadership can make a difference fra Oxford University Press, og denne artikel præsenterer hovedpointerne.

Forfatterbiografier

Anders Valentin Bager

Kronprins Frederiks Center for Offentlig ledelse

Heidi Salomonsen

Kronprins Frederiks Center for Offentlig ledelse

Lotte Bøgh Andersen

Kronprins Frederiks Center for Offentlig ledelse

Christian Bøtcher Jacobsen

Kronprins Frederiks Center for Offentlig ledelse

Ulrich Thy Jensen

Kronprins Frederiks Center for Offentlig ledelse

Downloads

Publiceret

2023-07-27 — Opdateret d. 2021-07-28

Versioner

Citation/Eksport

Bager, A. V., Salomonsen, H., Andersen, L. B., Jacobsen, C. B., & Jensen, U. T. (2021). At gøre en ledelsesmæssig forskel handler også om organisationens omdømme. Administrativ Debat, 2021(1). Hentet fra https://tidsskrift.dk/administrativ-debat/article/view/139706 (Original work published 27. juli 2023)