Evidensinformeret undervisning - hvordan gør man?

Författare

  • Poul Nissen

Abstract

I de seneste år har der, ikke mindst i lyset af det danske skolesystems gennemsnitlige indplacering i de internationale målinger, kunnet konstateres en øget interesse for, at lærerne i skolen i højere grad anspores til at arbejde evidensbaseret end erfaringsbaseret med henblik på at finde ud af, hvilke undervisningsmetoder der virker. I artiklen diskuteres vanskelighederne med at måle effekt af undervisningen samt forskellige former for evidens, heriblandt teori- og forskningsbaseret evidens og praksisinformeret evidens. Afslutningsvis præsenteres et ultrakort evalueringsinstrument, læreren kan bruge i praksis med henblik på at tilrettelægge undervisningen i et evidensinformeret perspektiv.

Publicerad

2022-01-04

Referera så här

Nissen, P. (2022). Evidensinformeret undervisning - hvordan gør man?. Paideia, (6), 17–28. Hämtad från https://tidsskrift.dk/Paideia/article/view/129486