Styrk lærer- og pædagoguddannelserne – det er vejen til stærkere og mere bæredygtige professioner
Sammendrag
Tidligere børne- og skoledirektør gennem 20 år samt formand for de danske børne- og kulturdirektører fra 2001-09. Siden 2014 medlem af A. P. Møllerfondens vurderingsudvalg vedr. folkeskoledonationen. Har to gange deltaget i evalueringen af læreruddannelsen fra 2008-12 og igen fra 2017-2019. Formand for Undervisningsministerens Videnscenterpanel for Professionsuddannelserne fra 2004-2007 og for Rådet for Erhvervsakademiuddannelser og Professionsuddannelser fra 2012-14. Siden 2014 været formand Akkrediteringsrådet for de Videregående uddannelser og har senest afsluttet opgaven som formand for Lærerkommissionen (nedsat af KL og LC).
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.