"Uddannelsespolitiske udfordringer" - man skal høre meget, før ørerne falder af
Emneord (Nøkkelord):
uddannelsespolitikSammendrag
PISA-undersøgelsen fungerer ofte som ”wake up call” hvad angår uddannelsespolitiske udfordringer. I denne kommentar beskrives et mindre omtalt resultat fra 2009-undersøgelsen, nemlig den relative placering i rangfølgen af lande, når der korrigeres for elevernes socioøkonomiske baggrund.
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.