Klasseledelse forstået som undervisningsledelse – hvad ved vi?
Emneord (Nøkkelord):
Klasseledelse, Undervisningsledelse, Social læring, Faglig læringSammendrag
Artiklen præsenterer, hvad vi forskningsmæssigt ved om lærerens ledelse af undervisning med henblik på at optimere både elevens sociale og faglige læring.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.