Den finske model - hvordan sikres sammenhæng mellem forskning, uddannelse og undervisning i grundskolens fag?
Emneord (Nøkkelord):
Uddannelse, Undervisning, Skolereformen 2013Sammendrag
Denne artikel diskuterer, om og hvordan man kan sikre sammenhængen mellem forskning, uddannelse og undervisning i grundskolens fag. Dette gøres primært med fokus på situationen i Finland, men med perspektiv på situationen i Danmark efter skolereformen 2013.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.