Den finske model - hvordan sikres sammenhæng mellem forskning, uddannelse og undervisning i grundskolens fag?
Nøgleord:
Uddannelse, Undervisning, Skolereformen 2013Resumé
Denne artikel diskuterer, om og hvordan man kan sikre sammenhængen mellem forskning, uddannelse og undervisning i grundskolens fag. Dette gøres primært med fokus på situationen i Finland, men med perspektiv på situationen i Danmark efter skolereformen 2013.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.