Etniske minoritetselevers tilblivelse i skolen: Mellem individualisering og generalisering
Emneord (Nøkkelord):
Etniske minoritetseleverSammendrag
Denne artikel handler om skolen som mulighedsrum for elever med etnisk minoritetsbaggrund set fra et perspektiv af levet (elev)liv: Hvad er elevernes muligheder og begrænsninger for at deltage i det, der foregår i skolen? Artiklen bidrager til forståelser af disse elevers (med)læring og tilblivelsesmuligheder samt med forståelser af lærer-elev-relationens betydning for udvidelser/begrænsninger af elevernes handlerum i skolen.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.