Disciplinering i skolen – elevernes perspektiver
Emneord (Nøkkelord):
Skolers disciplineringSammendrag
Disciplinering forstået som etablering og opretholdelse af pædagogisk orden i klasseværelset er en vigtig opgave for lærere i skolen, og der eksisterer en del forskning, der undersøger disciplinering fra lærerens perspektiv. Elevernes perspektiver på skolens disciplinering synes dog underbelyst. I dette studie undersøger vi skolens disciplinering fra elevernes perspektiver.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.