Grounding – fodfæste i arbejdet med inkluderende motion og bevægelse i undervisningen
Sammendrag
Lærere og pædagoger skal navigere i en kompleks hverdag, der ikke kun kræver høj faglighed, men også overblik, evne til at rumme en mangfoldig elevgruppe og mod til at variere undervisningen med bevægelsesaktiviteter. I projektet Alle er med! samarbejdede forskere, lærere og pædagoger om at lave inkluderende motion og bevægelse, hvor alle elever, også dem med opmærksomhedsmæssige udfordringer, kunne være med. Projektet var inspireret af design-based- research og aktionsforskning. Erfaringerne fra projektet tyder på, at lærere og pædagogers opmærksomhed på egen ’grounding’ og rolle som ’karavanefører’ er gavnlig, når de skal skabe rammer for, at den gode relation kan ske, og for at få alle elever med.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2022 Lise A. Réol, Hanne Christensen, Mette Munk og Paideia
Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.