Grounding – fodfæste i arbejdet med inkluderende motion og bevægelse i undervisningen
Resumé
Lærere og pædagoger skal navigere i en kompleks hverdag, der ikke kun kræver høj faglighed, men også overblik, evne til at rumme en mangfoldig elevgruppe og mod til at variere undervisningen med bevægelsesaktiviteter. I projektet Alle er med! samarbejdede forskere, lærere og pædagoger om at lave inkluderende motion og bevægelse, hvor alle elever, også dem med opmærksomhedsmæssige udfordringer, kunne være med. Projektet var inspireret af design-based- research og aktionsforskning. Erfaringerne fra projektet tyder på, at lærere og pædagogers opmærksomhed på egen ’grounding’ og rolle som ’karavanefører’ er gavnlig, når de skal skabe rammer for, at den gode relation kan ske, og for at få alle elever med.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2022 Lise A. Réol, Hanne Christensen, Mette Munk og Paideia
Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse (by).
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.