Grounding – fodfæste i arbejdet med inkluderende motion og bevægelse i undervisningen

Forfattere

  • Lise A. Réol
  • Mette Munk
  • Hanne Christensen

Resumé

Lærere og pædagoger skal navigere i en kompleks hverdag, der ikke kun kræver høj faglighed, men også overblik, evne til at rumme en mangfoldig elevgruppe og mod til at variere undervisningen med bevægelsesaktiviteter. I projektet Alle er med! samarbejdede forskere, lærere og pædagoger om at lave inkluderende motion og bevægelse, hvor alle elever, også dem med opmærksomhedsmæssige udfordringer, kunne være med. Projektet var inspireret af design-based- research og aktionsforskning. Erfaringerne fra projektet tyder på, at lærere og pædagogers opmærksomhed på egen ’grounding’ og rolle som ’karavanefører’ er gavnlig, når de skal skabe rammer for, at den gode relation kan ske, og for at få alle elever med.

Downloads

Publiceret

2022-12-07

Citation/Eksport

Réol, L. A., Munk, M., & Christensen , H. (2022). Grounding – fodfæste i arbejdet med inkluderende motion og bevægelse i undervisningen. Paideia, (23), 78–88. Hentet fra https://tidsskrift.dk/Paideia/article/view/135039