Styrk lærer- og pædagoguddannelserne – det er vejen til stærkere og mere bæredygtige professioner
Resumé
Tidligere børne- og skoledirektør gennem 20 år samt formand for de danske børne- og kulturdirektører fra 2001-09. Siden 2014 medlem af A. P. Møllerfondens vurderingsudvalg vedr. folkeskoledonationen. Har to gange deltaget i evalueringen af læreruddannelsen fra 2008-12 og igen fra 2017-2019. Formand for Undervisningsministerens Videnscenterpanel for Professionsuddannelserne fra 2004-2007 og for Rådet for Erhvervsakademiuddannelser og Professionsuddannelser fra 2012-14. Siden 2014 været formand Akkrediteringsrådet for de Videregående uddannelser og har senest afsluttet opgaven som formand for Lærerkommissionen (nedsat af KL og LC).
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.