"Uddannelsespolitiske udfordringer" - man skal høre meget, før ørerne falder af
Nøgleord:
uddannelsespolitikResumé
PISA-undersøgelsen fungerer ofte som ”wake up call” hvad angår uddannelsespolitiske udfordringer. I denne kommentar beskrives et mindre omtalt resultat fra 2009-undersøgelsen, nemlig den relative placering i rangfølgen af lande, når der korrigeres for elevernes socioøkonomiske baggrund.
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.