Portfolio som orienterings- og evalueringsredskab i it-baseret uddannelse
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v1i1.5005Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 1: Undervisningsformer på nettet, november 2003, red. Simon Heilesen og Helle Bækkelund Jensen. ISSN 1603-5518.
Denne artikel sigter på at diskutere og problematisere udvalgte punkter ved anvendelse af portfolio i IT-baseret videreuddannelse. Punkterne til diskussion er i høj grad udvalgt på baggrund af egne erfaringer med brug af portfolio på IT-baseret uddannelse. Portfolioen er i dansk sammenhæng et relativt nyt lærings- og evalueringsredskab, og der er således stadig en række grundlæggende spørgsmål vedrørende den didaktiske brug og det læringsmæssige potentiale ved portfolioen, som bør gøres til genstand for udredning, erfaringsopsamling og diskussion sideløbende med udvikling af digitale portfolio-systemer. Vi vil i det følgende primært bidrage til diskussionen af de mere grundlæggende spørgsmål omkring portfolio ved at fokusere på, hvilke kompetencer portfolioen kan styrke og vise samt spørgsmålet om evaluering.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.