E-læring som didaktisk provokatør

Forfattere

  • Morten Hørning Jensen Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/unev.v2i2.4985

Resumé

Første gang publiceret i UNEV nr. 2: E-læringsplatforme - muligheder og potentialer, januar - marts 2004, red. Tom Nyvand og Michael Pedersen. ISSN 1603-5518.

Artiklen beskæftiger sig fra både en teoretisk og en empirisk synsvinkel med, hvordan en e-læringsplatform kan integreres i en uddannelsesinstitutions traditionelle fremmødeundervisning. Hvad kendetegner en god e-læringsplatform til dette formål, hvad kræves der institutionelt, og hvad er den pædagogiske og didaktiske baggrund herfor? Konkret beskrives et projekt ved Det Teologiske Fakultet, Århus Universitet, der har implementeret platformen Claroline i undervisningen.

Downloads

Publiceret

2004-03-10

Citation/Eksport

Jensen, M. H. (2004). E-læring som didaktisk provokatør. Tidsskrift for Universiteternes Efter- Og Videreuddannelse (UNEV), 2(2). https://doi.org/10.7146/unev.v2i2.4985