E-læring som didaktisk provokatør
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v2i2.4985Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 2: E-læringsplatforme - muligheder og potentialer, januar - marts 2004, red. Tom Nyvand og Michael Pedersen. ISSN 1603-5518.
Artiklen beskæftiger sig fra både en teoretisk og en empirisk synsvinkel med, hvordan en e-læringsplatform kan integreres i en uddannelsesinstitutions traditionelle fremmødeundervisning. Hvad kendetegner en god e-læringsplatform til dette formål, hvad kræves der institutionelt, og hvad er den pædagogiske og didaktiske baggrund herfor? Konkret beskrives et projekt ved Det Teologiske Fakultet, Århus Universitet, der har implementeret platformen Claroline i undervisningen.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.