Succes med e-læring - CME-modellen

Forfattere

  • Henrik Johannsen Duus Copenhagen Business School
  • Steen Ehlers Copenhagen Business School

DOI:

https://doi.org/10.7146/unev.v2i4.4967

Resumé

Første gang publiceret i UNEV nr. 4: Undervisere og e-læring - problemer og perspektiver, september - december 2004, red. Poul Gøtke og Annette Lorentsen. ISSN 1603-5518.

HD-studiet i afsætningsøkonomi og udenrigshandel (HD (A/U)) lokaliseret ved Center of Market Economics (CME) på Handelshøjskolen i København er et eksempel på en virtuel uddannelse, der anvender helt nye læringsprincipper, som man ikke finder andre steder. Denne artikel giver en kort introduktion til studiet og dets særlige karakteristika. Der fokuseres derefter på studiets idégrundlag, faktorerne bag studiets udvikling til virtuel uddannelse og på de særlige krav, som må stilles til lærerkorpset. Afslutningsvis ses der på rekrutteringen og uddannelsen af virtuelle lærere.

Downloads

Publiceret

2004-06-10

Citation/Eksport

Duus, H. J., & Ehlers, S. (2004). Succes med e-læring - CME-modellen. Tidsskrift for Universiteternes Efter- Og Videreuddannelse (UNEV), 2(4). https://doi.org/10.7146/unev.v2i4.4967