IKT, ABL og Jesus Kristus...
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v2i4.4966Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 4: Undervisere og e-læring - problemer og perspektiver, september - december 2004, red. Poul Gøtke og Annette Lorentsen. ISSN 1603-5518.
Foråretssemesteret 2004 gennemførte vi et undervisningsforløb, som var et pædagogisk og didaktisk pilotprojekt. Formålet var at formidle en bestemt viden ved at arbejde med nogle kommunikations- og informationskompetencer, og omvendt at erhverve sig nogle kompetencer i forlængelse af videnstilegnelsen. Forløbet baserede sig på ABL (Ability Based Learning) og hvilede på Blackboard som fælles platform og læringsrum. Gevinsterne var mange, men to skal særligt fremhæves her: Forløbet gav anledning til en langt bedre udnyttelse af det enorme potentiale, der ligger gemt i et universitetsbibliotek og dets personale, og forløbet muliggjorde også en anvendelse af de studerende som en regulær forskningsressource, hvilket stiller universitetslærerens paradis i udsigt: den forløsende integration af forskning og undervisning.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.