Fra kontorpakker til e-læringsmiljøer

Forfattere

  • Lars Kayser Københavns Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/unev.v2i4.4964

Resumé

Første gang publiceret i UNEV nr. 4: Undervisere og e-læring - problemer og perspektiver, september - december 2004, red. Poul Gøtke og Annette Lorentsen. ISSN 1603-5518.

På baggrund af to spørgeskemaundersøgelser og egne observationer ved undervisningen på det medicinske studium, Københavns Universitet beskrives det, at ikke alle studerende tager imod tilbud om at anvende internet i forbindelse med undervisningen. Dette hænger sammen med flere faktorer – de studerendes IKT kompetence, internet adgang fra hjemmet, motivation fra underviserne, overskuelighed i det udbudte undervisningsmateriale. Det anbefales, at man ved tilrettelæggelsen af internetbaseret støtte af undervisningen tager udgangspunkt i de studerendes forudsætninger og motivation, og at når man tilrettelægger et læringsmiljø gør det enkelt og lettilgængeligt både af hensyn til de studerende og underviserne.

Downloads

Publiceret

2004-06-10

Citation/Eksport

Kayser, L. (2004). Fra kontorpakker til e-læringsmiljøer. Tidsskrift for Universiteternes Efter- Og Videreuddannelse (UNEV), 2(4). https://doi.org/10.7146/unev.v2i4.4964