Erfaringer med e-læring i medicinsk engelsk. Udvikling af værktøjer til e-læring
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v4i7.4941Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 7: E-læring i sprogfag, juni 2006, red. Signe Hvid Maribo og Ole Lauridsen. ISSN 1603-5518.
I tilknytning til undervisning i medicinsk engelsk er der udviklet en platform af integrerede informations- og kommunikationsteknologiske (IKT) værktøjer, der understøtter IKT-baseret og -støttet netværksbaseret læring og dannelsen af virtuelle diskursfællesskaber på tværs af de traditionelle organisatoriske og institutionelle skillelinier. Værktøjerne er udviklet med det dobbelte formål at skulle imødekomme behovet for praktiske, ressourceøkonomiske værktøjer til understøttelse af det sproglige arbejde i virksomheder samtidig med, at de skulle understøtte kollaborativ, erfaringsbaseret læring, som den udfoldes i et socialkonstruktivistisk lærings- og videndelingsperspektiv. Kobling af lærings- og videnklyngemiljøet skaber gensidig synergi og tilfører læringsdimensionen et nyt mere ”virkelighedsnært" perspektiv af særlig betydning for efter- og videreuddannelse.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.