Differentiering og bevidstgørelse i det fremmedsproglige e-læringsrum

Forfattere

  • Lone Ambjørn Aarhus School of Business

DOI:

https://doi.org/10.7146/unev.v4i7.4940

Resumé

Første gang publiceret i UNEV nr. 7: E-læring i sprogfag, juni 2006, red. Signe Hvid Maribo og Ole Lauridsen. ISSN 1603-5518.

Det overordnede sigte med artiklen er at belyse den fremmedsproglige e-lærings differentieringspotentiale med bevidstgørelse, samarbejde og medansvar som grundlæggende forudsætninger for, at dette potentiale kan realiseres optimalt. Emnets teoretiske aspekter illustreres ud fra forfatterens undervisningspraksis inden for BA-studiet i spansk på ASB og fokuserer på e-læring i relation til leksikalsk kompetence, tekstlæsning samt skabelse af et fremmedsproget univers som et led i den studerendes selvstændige varetagelse af læringsprocessen. Endvidere fokuseres der på netværksstøttet sproglig læring (NSSL) defineret som sproglig læring i det fysiske rum i kombination med sproglig læring støttet af computermedieret kommunikation i elektroniske netværk.

Downloads

Publiceret

2006-03-07

Citation/Eksport

Ambjørn, L. (2006). Differentiering og bevidstgørelse i det fremmedsproglige e-læringsrum. Tidsskrift for Universiteternes Efter- Og Videreuddannelse (UNEV), 4(7). https://doi.org/10.7146/unev.v4i7.4940