Brug af et content management system i sprog- og kommunikationsundervisningen

Forfattere

  • Lill Ingstad Copenhagen Business School
  • Henrik Køhler Simonsen Copenhagen Business School

DOI:

https://doi.org/10.7146/unev.v4i7.4938

Resumé

Første gang publiceret i UNEV nr. 7: E-læring i sprogfag, juni 2006, red. Signe Hvid Maribo og Ole Lauridsen. ISSN 1603-5518.

Der er et voksende behov for at gøre sprog- og kommunikationsundervisningen mere erhvervsrettet, praksisnær, vedkommende og teknologibaseret. På den baggrund har en lille arbejdsgruppe på CBS indledt et udviklingsprojekt, hvor man kombinerer et case-forløb med anvendelsen af et content management system. Artiklen redegør for de pædagogiske og tekniske overvejelser, der ligger forud for implementering i undervisningen. De forskellige fordele ved denne form for undervisnings-materiale gennemgås, og de foreløbige erfaringer med brugen af systemet beskrives. Da udviklingsarbejdet stadig er i de indledende faser, diskuterer artiklen også, hvilke udfordringer der ligger i det videre udviklingsarbejde.

Downloads

Publiceret

2006-03-07

Citation/Eksport

Ingstad, L., & Simonsen, H. K. (2006). Brug af et content management system i sprog- og kommunikationsundervisningen. Tidsskrift for Universiteternes Efter- Og Videreuddannelse (UNEV), 4(7). https://doi.org/10.7146/unev.v4i7.4938