Online test, selvevaluering og læring - hvem hjælper vi med e-læring?
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v4i7.4937Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 7: E-læring i sprogfag, juni 2006, red. Signe Hvid Maribo og Ole Lauridsen. ISSN 1603-5518.
Med udgangspunkt i målsætninger, målgruppe og undervisningserfaringer fra arabiskuddannelserne ved Syddansk Universitet beskriver artiklen, hvordan online test, selvevaluering og læringsplaner er blevet inddraget i undervisning for at fremme de studerendes udvikling fra elev til studerende og siden lære at tage mere ansvar for egen læring. Artiklen beskriver, hvordan redskaberne er blevet integreret i universitetets e-læringsplatform, og hvilke praktiske og læringsmæssige problemer det har affødt. Artiklen konkluderer tentativt (i), at det kræver obligatorisk brug af e-læringsredskaberne, hvis man ønsker at alle studerende skal benytte dem; (ii) at køn og etnisk baggrund ser ud til at spille ind på brugen af e-lærings-redskaberne; samt at (iii) de studerende, der kunne have mest gavn af at udnytte e-læringsredskaberne, er dem, der bruger dem mindst.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.