Med biblioteket som allieret i e-læringsmiljøer

Forfattere

  • Karen Harbo Biblioteket ved Aarhus School of Business
  • Helle Stenholt Biblioteket ved Aarhus School of Business

DOI:

https://doi.org/10.7146/unev.v4i7.4936

Resumé

Første gang publiceret i UNEV nr. 7: E-læring i sprogfag, juni 2006, red. Signe Hvid Maribo og Ole Lauridsen. ISSN 1603-5518.

Artiklen omhandler samarbejdet i et e-læringsmiljø mellem uddannelse og bibliotek ved Aarhus School of Business. Den er et eksempel på, hvordan det hybride bibliotek, som formidler adgang til både trykte og elektroniske informationsressourcer, kan understøtte uddannelse, som formidles som virtuel læring eller blended learning. Der opregnes en række områder hvorpå samarbejdet bygger og gives derudover konkrete eksempler i form af 2 cases, hvor der samarbejdes omkring og med henholdsvis et undervisningsforløb og en forskergruppe. Case 1 beskriver samarbejdet med en underviser om etableringen af et e-kompendie til et undervisningsforløb. Case 2 beskriver samarbejdet om etablering af en fagportal til en forskergruppe.

Downloads

Publiceret

2006-03-07

Citation/Eksport

Harbo, K., & Stenholt, H. (2006). Med biblioteket som allieret i e-læringsmiljøer. Tidsskrift for Universiteternes Efter- Og Videreuddannelse (UNEV), 4(7). https://doi.org/10.7146/unev.v4i7.4936