Underviserens roller fra centrum til periferi

Forfattere

  • Hanne Leth Andersen Aarhus Universitet

DOI:

https://doi.org/10.7146/unev.v4i7.4934

Resumé

Første gang publiceret i UNEV nr. 7: E-læring i sprogfag, juni 2006, red. Signe Hvid Maribo og Ole Lauridsen. ISSN 1603-5518.

Artiklen "Underviserens roller fra centrum til periferi" sætter fokus på færdighedstræning, herunder ordforråd og grammatik, og på undervisningsdifferentiering ved inddragelse af digitale medier i undervisningen. Det er oplagt, at underviseren indtager en mere perifer, men ikke mindre væsentlig rolle i fremtidens lærings-orienterede (sprog)undervisning, mens den lærende indtager centrum i forhold til egne læreprocesser. Der gives konkrete eksempler på, hvordan man kan arbejde konstruktivt med mundtlig dialogtræning ved at inddrage forskellige elektroniske redskaber og metoder samt hvordan man kan arbejde med forskellige typer af korpora i fremmedsprogs-undervisningen til arbejde med ordforråd, grammatik og tekstforståelse.

Downloads

Publiceret

2006-03-07

Citation/Eksport

Andersen, H. L. (2006). Underviserens roller fra centrum til periferi. Tidsskrift for Universiteternes Efter- Og Videreuddannelse (UNEV), 4(7). https://doi.org/10.7146/unev.v4i7.4934